fredag 9 januari 2009

Cubus

Strax före jul... njae, i november var det faktiskt, köpte jag en svart rock hos Cubus i Kupolen, Borlänge. Priset var strax under ett fyrsiffrigt belopp. Något sved det lite i plånboken, men jag tyckte rocken var fin och beslutade mig för att slå till. Det var trots allt ganska längesedan jag köpte något fint till mig själv. Hemma fick jag agera mannekäng inför några kvinnor som var på besök enär min hustru just den kvällen arrangerat ett "Ljusparty".

Trots kvinnornas blickar och lågmälda kommentarer behöll jag rocken. Jag var helt enkelt mycket nöjd med mitt inköp. Lika nöjd var jag inte dagen efter...

Dagen efter, och här handlar det inte om alkoholintag, kom Birgitta hem från Kupolen och frågade lite försynt vad jag betalat för rocken.
- Vad då, tyckte du det var dyrt?
- Nejdå, men idag har de rea, 30% på allt i butiken.
Blandad ilska och besvikelse. Det kändes så typiskt, när jag väl shoppar runt så gör jag det på fel dag.

Bitter och snål sände jag ett mail till Cubus huvudkontor där jag förklarade hur besviken jag var över det just beskrivna shoppandet. Det tog inte lång tid innan jag fick till svar att man förstod mig och som kompensation fick jag gå till butiken i Kupolen och välja en skjorta gratis.

Förra veckan upptäckte jag att min fina rock spruckit i fodret. Nämen va f... Jag gick omedelbart till butiken och frågade om de hade någon skräddare. Agerade missnöjd kund men försökte göra det med ett leende. Kvinnorna, eller ja... flickorna i butiken beklagade att rocken gått sönder efter så kort tids användning och erbjöd mig 50% återköp som kompensation.

Det spruckna fodret går att laga utan större mankemang så 50% tycker jag är god kompensation. Jag tycker att Cubus agerat på ett trevligt och kundvänligt sätt i mitt fall och förtjänar en gnutta beröm.

2 kommentarer:

My sa...

klart att duuu fick tebaks pengar ;) bra jobbat! Suris *ler*

Swen sa...

Det är väl inte så självklart.