Nej, jag går inte omkring naken här hemma. Oftast inte. Vi har installerat trådlöst nätverk i hemmet. Efter en månad utan sladdar kan jag konstatera att det fungerar hyfsat, men helt nöjd är jag ändå inte.
Den stationära datorn tappar ibland kontakten med det trådlösa nätverket och man tvingas till åtgärder för att hitta tillbaks till den stora cyberrymden där ute. Det krävs inte något omfattande arbete för detta, men det är ett irritationsmoment som vi gärna skulle slippa. Vid installationen var leverantören Bredbandsbolaget mycket hjälpsamma med support, hjälp som vi säger i Sverige, och de förtjänar beröm för detta. Vad de dock inte kunde hjälpa mig med försökte de ändå ta betalt för...
Samtidigt som det trådlösa nätverket installerades i vårt hus införskaffade jag en extern hårddisk på 1 Tb. Tanken var att denna låda skulle kopplas till modemet för det trådlösa nätverket för enkel åtkomst från valfri dator i nätverket. Det är möjligt att göra så, det sa de på supporten (hjälpen) men efter ett 13 minuter långt telefonsamtal som kostade 19 kronor/minut var problemet fortfarande inte löst. I går fick jag en faktura från supporten (hjälpen) på 247 kronor.
Jag uppbringade upprört fram min allra auktoritäraste röst och lyckades få Bredbandsbolaget att stryka summan från fakturan. Hade de kunnat lösa mitt problem hade det varit värt beloppet, men det känns meningslöst att betala för hjälp (support) som inte löst mitt problem.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar